Owoce morza

To co tygryski lubią najbardziej 
owoce morza
kalmary, ośmiorniczki, omułki, krewetki 
rozkosz dla podniebienia. 😍
Przepis na te smakołyki jest bardzo prosty, a efekty mega pyszne!
Składniki na dwie porcje:
- 2 opakowania mieszanki morskiej
- 1 woreczek ryżu
- 2 ząbki czosnku
- masło
- koper
- jarzynka lub kostka rosołowa
- 100 ml białego półwytrawnego lub wytrawnego wina
- sok z ćwiartki cytryny
- pół pomarańczy

Przygotowanie:
Ryż gotujemy w lekko osolonej wodzie. Na patelni roztapiamy masło i przesmażamy drobno posiekany czosnek, następnie dodajemy owoce morza, doprawiając jarzynką oraz sokiem z cytryny, lekko podsmażamy. Następnie podlewamy winem, dodajemy drobno posiekany koper i dusimy pod przykryciem do miękkości i zredukowania ilości wina.
Podawać zgodnie ze swoim pomysłem, u mnie na środku talerza wylądował ryż i dookoła niego owoce morza wraz ze zredukowanym sosem. Pomarańcza nie służy wyłącznie do ozdoby, jej sokiem polałam danie.
z ryżem podawałam to danie po raz pierwszy, do tej pory serwowałam je z bagietką czosnkową.

Wszystkim miłośnikom owoców morza i osobom, 
które jeszcze nie miały okazji skosztować tych pyszności -  polecam ten przepis.

To idealne danie na romantyczny wieczór tylko we dwoje.
Do tego dobre winko i świece - sukces gwarantowany.
 😏👫👌

Komentarze