Jak przetrwać okres koronawirusa z maluchem w domu

W obliczu stanu w jakim obecnie się znajdujemy, przygotowałam dla Was kolejny post z propozycjami zabaw w domu, z wykorzystaniem tego co mam pod ręką. 

Lokomotywa
Do jej wykonania potrzebne będą:
- rolka po ręczniku papierowym
- papier kolorowy (może to być blok rysunkowy lub papier do pakowania prezentów)
- kawałek tektury
- mocny klej lub taśma dwustronna
- nożyczki

Wykonanie:
Z rolki odcinamy 1/3 części, z której następnie odcinamy odrobinę brzegi aby dopasować je do okrągłej rolki. Z tektury wycinamy 3 koła takiej wielkości, aby zakryły otwory w rolce. Następnie oklejamy elementy kolorowym papierem. Kolejno w tektury wycinamy koła lokomotywy (dwa większe i dwa mniejsze) i również oklejamy kolorowym papierem. Z kolorowego papieru wycinamy również okno, zderzak, prostokąt na komin, dym oraz dwa paski do połączenia kół. Na koniec sklejamy wszystkie elementy.
Jak widać mistrzynią zajęć plastycznych nie jestem, ale jakoś udało się zrobić tą lokomotywę i to się liczy ;) 

Lalka/kukiełka
Ja swoją zrobiłam jako Marzannę na pierwszy dzień wiosny, ale może to być lalka tudzież kukiełka bez okazji ;) Użyte przeze mnie przedmioty nie są zbyt eko, ale zawsze możecie zastąpić je czymś innym.
Do wykonania potrzebne będą:
- dwie pałeczki chińskie lub patyczek o długości około 40 cm
- 1 skarpetka
- 1 duża reklamówka lub pół opakowania waty
- 1 arkusz filcu (format A4)
- folia bąbelkowa
- body dziecięce lub materiał z którego można zrobić bluzkę
- wstążki
- druciki kreatywne lub krepa lub wełna
- taśma klejąca
- samoprzylepne oczy lub 2 guziki
Wykonanie:
Pałeczki chińskie połączyłam ze sobą za pomocą taśmy klejącej. Do skarpetki upchnęłam reklamówkę, do tak przygotowanej głowy doszyłam włosy z drucików kreatywnych oraz przykleiłam oczy. Następnie głowę "nadziałam" na patyczek, na którym wcześniej zrobiłam tors z folii bąbelkowej, przytwierdzając go do patyczka za pomocą taśmy klejącej. Tak przygotowaną laleczkę ubrałam w dziecięce body oraz "nałożyłam" spódnicę z filcu, którą również przymocowałam za pomocą taśmy klejącej. Aby ustroić naszą lalkę i zasłonić taśmę klejącą wystarczy wykorzystać przygotowane wcześniej wstążki lub skrawki materiału.

Babeczki
Wspólne gotowanie z dziećmi to nie lada wyzwanie, ale także świetna zabawa, po której czeka nas solidne sprzątanie. W sumie to i tak nigdzie się teraz nie spieszymy więc, co za różnica... róbmy bałagan! ;)
Przepis na te przepyszne babeczki, zamieściły w internecie ciocie ze żłobka, do którego uczęszcza mój syn.

Składniki:
- 2 szk. mąki
- 2 jajka
- 1 szk. mleka
- 0,5, szk. cukru
- 0,5 szk. oleju roślinnego
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia
Przygotowanie:
Połączyć wszystkie suche składniki: mąkę, cukier, proszek do pieczenia. W misce ubić jaja, dodać olej i mleko. Następne stopniowo dodając suche składniki dokładnie wymieszać łyżką lub mikserem (w zależności, którą opcję ogarnia Twoje dziecko).
Gotową masę przekładamy do foremek i wstawiamy do piekarnika nagrzanego do temperatury 180C na ok. 30 minut. 
Wspólne dekorowanie to również świetna zabawa. Voila, smacznego!

Piłeczki
Jedna z wielu zabaw z wykorzystaniem plastikowych piłeczek, które każdy zapewne ma w domu (jeśli nie macie, może użyć do tego innych przedmiotów, np. klocki).
Wystarczy nakleić taśmę klejącą dookoła nóg od stołu, oczywiście klejącą częścią do zewnątrz i pole do zabawy gotowe.

Mazaczkowanie 
To ciekawa zabawa, która pozwala na chwile wytchnienia dla rodziców. Potrzebny jest niewielki stoliczek kawowy, który odwracamy do góry nogami i skreczujemy nogi. Do środka wkładamy Brajanka czy też Jessicę wraz z flamastrami i hulaj dusza. Nie zapomnijmy na końcu pochwalić inwencji twórczej malucha ;)

Post z innymi propozycjami zabaw znajdziecie ->tutaj<-, a ->tutaj<- zobaczycie jak zrobić domowy piasek kinetyczny.
Czekam też na Wasze propozycje zabaw, zostawcie je w komentarzu poniżej :) 

Komentarze